Spotify

Spotify er en ny måte å nyte musikk på med god samvittighet. Musikken fås gratis ved å laste ned programvaren som ligger på spotify helt gratis. Den er lynrask å bruke, med mindre du har et nett som suger rompe, og inneholder STORE mengder musikk.

Spotify har rettighetene på plass, og har lov til å dele musikken. Artistene får betalt av diverse sponsorer og via reklame. Gratisversjonen av Spotify sies nemlig at inneholder reklame. Denne reklamen kommer, etter det jeg erfarer, EN gang per økt. (en økt er fra du starter programmet til du avslutter det helt). Reklamen varer i 1 min ca. og er ikke påtrengende eller spesielt irriterende. Om man vil bruke penger så kan man kjøpe reklamefritt i en dag for 9kroner eller en mnd for 99kroner.

Nå tenker du enten at jeg bare fleiper og at det ikke er så bra, eller så tenker du "Shit shit, hvor finner jeg dette"?
Er du av skeptikerne? Synd for deg.
Er du av dem som tror meg, gå på Spotify sin hjemmeside, trykk get started -> sign up.
Siden dette er en Beta versjon (ikke helt ferdig) sender de invitasjoner når de har invitasjoner til overs. Derfor må du skrive deg opp på ventelista. Jeg ventet ca. 2mnd, det var verdt det. En anne mulighet er å delta på Din Side sin julekalender der du kan vinne en.

Edit:
Hver dag legger de ut 10 000 nye sanger. De sier selv at etter seks til åtte uker kommer 95% av ALL utgitt musikk til å være tilgjengelig på spotify. Det er ganske mange sanger.

1 kommentar:

Ane sa...

Det e så sinnsykt å anbefal!

Helsn Spotify-bruker