Endelig under disk

For lengesiden sluttet de å selge kinaputter, da fikk man bare tak i dem under disk. Dette fordi de var farlige. Vell, nå skal endelig noe enda farligere vekk fra hyllene. Røyken!

Det er på tide at røyken forsvinner fra den store hylla over disken. Reklame for røyk er liksom forbudt, men en egen hylle over kassa er vel ikke den dårligste plasseringen en vare kan få.

Nå får vi bare vente på offentlig røykeforbud. Altså ikke lov å røyke offentlig, bare i sitt eget hjem. Da blir jeg fornøyd.

For å oppnå likestilling i samfunnet skulle de som går på dop og alkoholikere fått lov til å stå offentlig å ta seg en shot, og mens de er igang sette litt inn i oss andre og for å spre skaden. Det er jo sånn røyken fungerer, den skader ikke bare røykeren, men også alle rundt.

4 kommentarer:

Sral sa...

Det er det værste jeg har hørt.
Du er faktisk glad for overformynderi du. Du vil at staten skal ta alle avgjørelser for deg, for de vil ditt beste.
Vær glad du har muligheten til å velge du, for det er det veldig mange som ikke kan.

Mon sa...

Nei, du har helt rett i at det er mange som ikke kan velge. For eksempel alle de barna som møter på skolen daglig med en eim av sur røyklukt rundt seg - de kan ikke velge bort den ekstremt skadelige passive røykingen de blir utsatt for i hjemmet sitt hver eneste dag...

Marius sa...

Som Mon sier, Barn kan ikke velge selv at de skadelige foreldra røyker rundt dem, og enkelte når de er gravid og.
Bannlys røyk i Norge!

Marius sa...

og nei, jeg vil ikke at staten skal ta avgjørelser for meg. Men akkurat her tar de ingen avgjørelser for meg, her gjør de akkurat det jeg velger selv, nemlig å ignorere røyken.